
Disney vidámparkot nyit a Közel-Keleten
Walt Disney bejelentette, hogy megnyitja első tematikus parkját a Közel-Keleten, amely az Egyesült Arab Emírségekben, Abu Dhabi Yas-szigetén található. A projekt a Walt Disney és a helyi szórakoztató és turisztikai cég, a Miral együttműködésében valósul meg. A Disney már rendelkezik hat tematikus parkkal, amelyek Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában találhatóak. Legutóbb 2016-ban nyílt meg egy park Sanghajban. A Miral felelős Yas-sziget fejlesztéséért mint turisztikai célpont, és már működteti a SeaWorld és a Warner Bros World parkokat, ahol egy Harry Potter-tematikájú parkot is fejlesztenek.
A Disney bejelentette, hogy az Egyesült Arab Emírségek elhelyezkedése miatt a park nyitása stratégiai jelentőséggel bír. A UAE népességének egyharmada négyórás repülőúton belül elérhető, ami fontos turisztikai kaput jelent. Évente körülbelül 120 millió utas halad át Abu Dhabin és Dubain, ezzel az Emírségek a világ legnagyobb légiközlekedési csomópontjává váltak. Robert Iger, a Disney vezérigazgatója a park terveit „izgalmas” pillanatként jellemezte, kijelentve, hogy a Disneyland Abu Dhabi „valóban Disney-élményt” fog nyújtani, miközben a helyi kultúra jellegzetességeit is megjeleníti.
Yas-sziget, amely 10 négy mérföld (25 négyzetkilométer) területű, mindössze 20 percre található Abu Dhabi belvárosától és 50 percre Dubaitól. Mohamed Abdalla Al Zaabi, a Miral vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a Disney tematikus park üdülőhely megnyitása fontos mérföldkő a sziget globális szórakoztató és rekreációs célpontként való előrehaladásában. Al Zaabi úgy véli, hogy a fejlesztés hozzájárul az Abu Dhabiban és azon túlmutató fenntartható gazdasági növekedéshez.
A Disney első tematikus parkja, a Disneyland 1955-ben nyílt meg Anaheimben, Kaliforniában. Ezt követte 1971-ben a Walt Disney World Orlando-ban, Floridában. Az 1983-as tokiói park megnyitásával kezdődött a nemzetközi terjeszkedés, amelyet a Disneyland Párizsban 1992-ben, Hongkongban 2005-ben, majd legutoljára Sanghajban 2016-ban történt megnyitás követett. A Disney a közelmúltban bejelentette, hogy a 2025 első három hónapjára vonatkozó várakozásoknál jobb üzleti eredményeket ért el, a bevételek 7%-kal, 23,6 milliárd dollárra (17,7 milliárd font) emelkedtek. A Disney+ streaming szolgáltatás 1,4 millió új előfizetőt szerzett, ami a cég számára kedvező fejlemény, hiszen korábban az előfizetők számának enyhe csökkenését várták az áremelkedések miatt.
Az Egyesült Államokban a Disney parkok látogatottsága nőtt, a vendégek többet költöttek, és a legújabb Disney Treasure hajó indítása után a hajózási foglalások is emelkedtek. Iger megjegyezte, hogy a makrogazdasági bizonytalanságok és a verseny hatása ellenére biztató a cég ereje és ellenálló képessége. Danni Hewson, az AJ Bell pénzügyi elemzője kifejtette, hogy míg sok amerikai vállalkozás aggódik a vámok fogyasztásra gyakorolt hatása miatt, a Disney magabiztosan néz a jövőbe.
A Disney által forgalmazott film, amelyben Florence Pugh és Sebastian Stan szerepel, szintén jól teljesít az online közönség körében. Az apróságok, akiket a nagy „lelkesedésükért” és „sok” sárfolyásért díjaztak, szintén hozzájárultak a cég népszerűségéhez. A Thunderbolts című film közelgő bemutatója előtt a BBC Florence Pugh útját követi nyomon az oxfordi iskoláslányból Hollywood csillagává válásáig. Tom Wootton reméli, hogy az állomás fejlesztései lehetővé teszik a Eurostar vonatok fogadását. Page Thompson, az új vállalatok elnöke azt mondta, hogy a tematikus park csak a helyi befektetések kezdetét jelenti, ami további fejlődést hozhat a térség számára.

